Direktlänk till inlägg 9 april 2008

"Vabbar" del 1

Av ♥dittanodattan♥ - 9 april 2008 09:47

Jag glömde att anmäla att jag var hemma för vård av sjukt barn igår och skulle anmäla detta i dag, det visar sig att jag inte får någon ersättning för gårdagen bara för att jag inte anmälde det igår, det kan ju faktiskt vara så att man inte kan anmäla det just den dagen, hur gör man då?

Jag blir såååå trött, först ska en göra en ANMÄLAN första dagen barnet är sjukt, sen ska man BEGÄRA tillfällig föräldrapenning när barnet åter är på dagis. Det gäller att komma ihåg allt man ska göra.

 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

9 april 2008 10:03

I blant lurer man på HVEM som sitter og lager lover og regler! Det er helt sikkert noen som ikke har erfaring innen det feltet de skal lage regler for!
Håper barnet er bedre i dag.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

9 april 2008 10:56

Tänk när min lille N, endast 5 veckor gammal, blev inlagd på sjukhus med urinvägsinfektion fredag-tisdag. På söndagkvällen kom jag på att jag nog skulle "vabba" med honom och min sambo skulle vara pappaledig med de andra barnen. Ringer försäkringskassan måndag morgon kl 8 och talar om hur läget ligger och får till svar av en sur människa att detta skulle jag anmält redan på fredagen! Inte fan tänker man på att ringa f-kassan det första man gör när ens 5 VECKOR GAMLA BEBIS HAMNAR PÅ SJUKHUS! Sen blev jag runtkopplad till olika människor för ingen visste hur man skulle göra nu när jag ringde "för sent"... Sen tog det naturligtvis jättelång tid innan min sambo fick sin ersättning från f-kassan, typ 8 veckor! Men nåt annat hade man ju inte räknat med...

http://www.dittanodattan.bloggagratis.se

 
Snusans Inredningsblogg

Snusans Inredningsblogg

9 april 2008 19:36

Suck! Alla dessa nya regler... Ibland känns det som att dom kommit till enbart för att jävlas... :(

Jo bilden i min blogg föreställer en tvättmaskin. Men Smeg har ju andra vitvaror i samma färg åxå. :)

http://inredningsbloggen.wordpress.com

 
Ingen bild

Camilla

16 april 2008 09:39

Ett litet tips på vägen Johanna. Gå in på försäkringskassans hem sida, gå in på föräldrar osv så kan du göra en anmälan på vård av barn där. Du får en blankett hem skickad, det tar ett par dagar, men helt ok och du slipper sitta i telefonen och du kan göra anmälam samma dag som barnet blir sjukt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥dittanodattan♥ - 8 oktober 2010 20:04

Det var ett tag sen jag var inne på denna blogg, jag har startat en annan blogg som är en fotoblogg. Ni får gärna titta in där istället för här inne kommer jag inte att vara så ofta. http://johannamajkvist.blogspot.com ...

Av ♥dittanodattan♥ - 18 juni 2009 22:51

Vill önska alla bloggare och till er som tittar in här en riktigt trevlig Midsommar !!!!   //kram ...

Av ♥dittanodattan♥ - 4 juni 2009 22:51

En spyfluga flög uppför vid en flod och en lax som simmande i floden under flugan såg den och tänkte: "Om jag väntar till flugan flyger nedför floden så kan jag hoppa upp och äta den som lunch." Utan att laxen visste om det satt det en stor björn på ...

Presentation

Omröstning

Detta är en blogg...
 ...jag går in på flera gånger per dag!
 ...jag är inne på dagligen!
 ...jag går in på ibland!
 ...jag är inne på första gången!
 ...som jag tycker är trevlig!
 ...som inte passar mig!
 ...jag aldrig besöker igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards