Alla inlägg den 12 april 2008

Av ♥dittanodattan♥ - 12 april 2008 20:34

Denna kokboken är fylld med godsaker och jag kan verkligen

 rekommendera den. Jag har den själv.


 De är systrar, bakar och har precis gett ut sin tredje kokbok,

"Vinterns söta".

Författarna bakom boken, Lisa Eisenman Frisk och Monica Eisenman



Av ♥dittanodattan♥ - 12 april 2008 20:21

Sitter nu och äter rester av prinsesstårtan som jag gjorde igår, himmel och pannkaka vad gooood den är, det är nog den godaste tårta jag gjort någonsin. Den består av köpta tårtbottnar, där första lagret är vanlig jordgubbsylt, andra lagret är marzankräm som jag kokat ihop, nästa lager är då grädde och på grädden färdig kavlad marsipan. Varför ska man krångla till det, det är enkelt och supergott !!!




Av ♥dittanodattan♥ - 12 april 2008 19:20

Ja, så va det det här med brudbukett. Jag vet precis hur den ska se ut, och den är inte komplicerad att göra och speciellt dyr kan den inte heller va. Det är bara det, att säger jag att det ska vara en BRUDBUKETT så får jag antagligen betala minst det dubbla mot vad den skulle kostat om jag inte nämnt brudbukett, det är det jag tycker är lite dumt.



Av ♥dittanodattan♥ - 12 april 2008 15:43

Har nu haft både släktkalas (igår) och barnkalas (idag) för min lilla 6 åring!

Det är ganska skönt när det är över, jag och S har varit igång sen 14.00 igår.

När jag cyklat hem från jobbet igår var det dax med att fixa iordning maten som skulle serveras på kvällen, man tror att det går så fort att fixa allt, med tanke på att maten var så himla lätt att göra och tårtan skulle också gå snabbt att göra, men allt tar sån tid, sen blir vi båda på dåligt humör för att man stressar. Man vill ju bara att allt ska bli bra och lyckat.

Vilket det blev också! Gumman var mycket nöjd med sina kalas.

Tack så mycket för allt, ni som var här!!!!

Presentation

Omröstning

Detta är en blogg...
 ...jag går in på flera gånger per dag!
 ...jag är inne på dagligen!
 ...jag går in på ibland!
 ...jag är inne på första gången!
 ...som jag tycker är trevlig!
 ...som inte passar mig!
 ...jag aldrig besöker igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards