Alla inlägg under maj 2008

Av ♥dittanodattan♥ - 17 maj 2008 10:25


Var inne i satn för att kolla efter lite kläder till mig. jag kom in i en butik där jag ittade ett par snygga byxor och tänkte att dom måste jag bara prova.

När jag ska prova kollar jag ALLTID så att det inte är någon i provrummet genom att böja mig ner för att se om jag ser fötter där inne, är det då det så öppnar jag inte utan letar efter ett annan ledig provhytt.

Jag hittade ett och gick in och drog av mig byxorna och stod där i string med baken mot dörren. Tror du inte att en idiot till kvinna öppnar dörren och kikar in för att kolla om det är ledigt! JO, så va det.

Hon hade inte tänkt att böja sig ner o titta efter om jag stod där inne.

-Ursäkta, sa hon lite försiktigt!

-JAA, sa jag ilsket och tänkte efter om jag skulle hämnas.

Jag hatar när folk inte kan kan BÖJA sig ner och kolla efter!

För jag tycker inte att det är så roligt att visa upp mig för vem som helst!

Av ♥dittanodattan♥ - 16 maj 2008 14:11

Fick häromdagen smaka på en jättegod tårta av maräng, och den var så enkel att göra, så jag har fått receptet på den och jag vill gärna dela med mig av den.


4 dl socker

6 st äggvitor

(Detta ska vispas i 15 minuter)

3 msk vaniljsocker (vispa i 2 minuter)

1½ tsk vitvinsvinäger (vispas i 30 sek)


150 grader i 45 minuter i nedre delen.

Stäng av och låt stå ytteligare i 60 minuter i ugnen.

Denna kan göras flera dagar innan.

Vispa grädde och lägg på toppa med blandad tärnad frukt.(som på bilden)

Av ♥dittanodattan♥ - 16 maj 2008 14:09

Var hemma hos en familj på visit, och fick syn på detta fina enkla uterum som dom gjort av ett växthus. Det behöver inta vara så komplicerat och det kan bli snyggt.



Jag tror att vi får ta och göra nått sånt här hos oss. Veta bara inte var vi skulle placera det fast vi har sån stor trädgård.

Av ♥dittanodattan♥ - 16 maj 2008 13:59



Här skulle jag kunna tänka mig att sova, så himla fint!


Av ♥dittanodattan♥ - 16 maj 2008 06:39

I dag fyller min goa lillasyster C 28 år, och jag vill gratulera henne med en härligt god sommar tårta. Det är lite tråkigt bara att du bor så långt bort och att vi inte kan ses i dag. Men vi ses snart!

Ha en jättebra dag i dag!

@ Många kramar från Mig & familjen @



www.enmammasdag.com

Av ♥dittanodattan♥ - 16 maj 2008 06:36





God morgon allesammans!!!!

Hoppas att ni sovit gott och drömt sött.

Av ♥dittanodattan♥ - 15 maj 2008 21:49



Man blir trött av att sitta med bordsplaceringen (som jag hoppas snart är färdig). Så det får räcka för idag för nu kryper jag till kojs!


Natti, natti!!

 

sömntuta


Av ♥dittanodattan♥ - 15 maj 2008 14:38



Jag vill inte klaga  och jag älskar verkligen solen när den lyser och värmer, men just nu så behöver jag & S regn för allergin och mina växter behöver regn så dom kan växa, plus det stackars gräset där hemma som snart är gult.


Presentation

Omröstning

Detta är en blogg...
 ...jag går in på flera gånger per dag!
 ...jag är inne på dagligen!
 ...jag går in på ibland!
 ...jag är inne på första gången!
 ...som jag tycker är trevlig!
 ...som inte passar mig!
 ...jag aldrig besöker igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards